Drake Backs Off of Common Diss?

Did Drake fire a subliminal shot at Common--only to back off from it seconds later?
It certainly looks that way.
Common confirmed last week that his fiery track "Sweet" does include some barbs at Drizzy Drake, and it seems like Drake decided to take a few jabs at Common via Twitter. The Young Money superstar's sophomore album Take Care recently crossed the platinum mark, and Drake couldn't resist rubbing his commercial success in Common's face.
"Platinum. Now THAT's Sweet!" Drake tweeted; an obvious shot at Common, who's new albumThe Dreamer/The Believer isn't projected to come close to Drake's numbers.
But, suddenly, the antagonistic tweet was gone. So much for proving to everyone how 'tough' you can be, Drake.

Comments

Anonymous said…
Oh please... Know your place, Drake.
Anonymous said…
Man common need to shutup. He really dnt have no bars foreal like drake selling albums in his sleep he hot foreal
Anonymous said…
Common is a legend. Drake has nothing to talk about but money and bitches. He doesn't even compare to common as a lyricist. I do agree. Drake needs to stay in his place.
Anonymous said…
Fuck outta here drake commom will destroy his ass wit one bar!!
Anonymous said…
Why you think he erased that tweet? He doesn't want to mess with Common. Ask N.W.A. what he did to them back in the day. Everyone knows he's the truth.
mannyfresh1 said…
drake don't got time to really respond. too busy being successful.
Anonymous said…
of common could destroy drake, then how come he aint never even smelled the success drake has????
Anonymous said…
N.W.A.? Yea Common wit his old ass flow was somehow gonna take out a new nigga. He said NOTHIN' in that Sweet song NOTHIN'! Sounded like an old man tryna stay hip wit a graphic hoodie
mannyfresh1 said…
boo to common for dissin drake. common too grown for that kiddy shit. Id rather hear quality music than a diss.
Anonymous said…
Maybe Drake is mature and realizes havin' beef and crap like that is childish and just because someone says something, don't mean you have to dignify it with a response. Let the numbers speak for you.
Anonymous said…
What idiot said drake should know his place? Drakes actual shit is worth more then commons garbage albums plz gtfo wit that shit.
Anonymous said…
nah drake good ,but he ain't messing wit common ..AT ALL lol .....know your history about hiphop first
Anonymous said…
maybe drake fired off at first but was man enough to take it down. dont matter how many records ya sell. an artist does what he does for the love of it. for drake to make an assumption and react as if it were fact may show he aint yet done growing up. (or maybe he just on one and aint no the difference)
Terell Fischer said…
Drake doesn't really have a right to diss a hip-hop legend like Common. I like Drake and his music, but Common is one of the best artists to ever make hip-hop music. Drake is just a young kid. I agree, Drake needs to know his place.
JuankNation said…
LOL Come on Drizzy you're better than that....What a punk!
TeamKhalifa915 said…
ok first off Drake dont have to prove shit to anyone. ok one common shouldnt be hating in the fist place because he is a good artist also. like they said he will never get to the platinum status. so who gives a fuck he took it down. he still is platinum.
Anonymous said…
Drake needs to play his role as Wayne's sidekick or whatever. He is hot right now, but Common is a legend.
Monet' said…
Last I checked rap wasn't about who tougher well at least real music period has nothing to do with that. So what he backed up off a diss. At the end of the day he still selling albums and making good music so who cares..........
Anonymous said…
Gtf common man that dude ain't got nothing on drake who's bigger.! Not common. Anyways drake is to busy. Because of success.!! Common is fuckin on one lmfao
Anonymous said…
i mean the game is about numbers..who has better numbers sorry ta say common but drake definetly does and maybe drake didnt wanna give someone attention who didnt diserve it its SOFT to beef over some bars
Anonymous said…
be serious people..drake is new era common was hot but hes sorta washed up drake knows what hes doing...why would he waste his time on common? common isnt even persay a comeback rapper who can rly hit hard and drake dosent need that drake would destroy common seriously hes not on drakes level he needs to drop the whack beats and old saying and maybe the dude would be hott but for now drakes among the best and common just isnt up there
Anonymous said…
Stay in yo lane Drake, not much of a comparison there he's one of the most respected, but if you wanna go at it his boy Kanye feel free but I got my money on Kanye :)
Anonymous said…
Common's success goes too places Drake will proly never be. Its all good Drake hot right now but don't get caught up in the Hype people. Common has status that Drake its trying to get!!!
Anonymous said…
common doesnt need record sales to be SUCCESSFUL...he has years in the game and movies...whats drake got? degrassi???? lol stop the madness!!! has anyone ever heard drake freestyle? he was an ACTOR!!! he got paid to remember lines...hhhmmm
Lucky&charming said…
Damn all these rappers need to pull out the tampons take a midol and get off they periods. If ya got a problem deal with it like real men. This Twitter bullshit is caddy as fuck.
Anonymous said…
common > drake...nuff said...
auriel2004 said…
Or just maybe life is too short for ignorance its a waste of time and energy..that could be used in positive ways.."Diss me and you'll never hear a reply"
Jade said…
I admit, I was in love with Drake at first. But lately, all these artists seem to follow the same pattern. They make great songs to get their fan base up, and then they make bullshxt that sounds horrible and makes no sense, and their fans like it only because they're fans! Drake sounds so... pitiful now. He's cute and all, but looks only get you so far in the game.
Anonymous said…
LMFAO! ayo just because "you" personally like commons b.s albums doesn't mean he is a "legend of hip hop" haha omg that shit is funny,legend and common in the same sentence hahahaha I needed that thank u.One album alone of drakes equals all of commons..and yes it does matter how many albums u sell idiot that's the POINT.
Anonymous said…
Common kill Drake any day
Anonymous said…
I'm sorry but more populer =/= better. Drake may be what people like now but people will honestly buy anything. Common would destroy Drake, and Drake knows it
Anonymous said…
Common sticks to real hip hop. Drake sells what people wanna hear. Why do u think his music has changed a lot since he go with young money. HE IS A SELLOUT
Anonymous said…
Drake hasn't done anything to improve the hip hop community... Hitting platinum doesn't mean shit. He's just making tracks that are appealing to the masses... The teeny boppers... The Justin Beiber fans that just found out about fake hip hop.

"...then how come he aint never even smelled the success drake has????" I have an answer for you, you fuckin tard. It's called being underground. He makes hip hop because he loves to make hip hop. Drake makes hip hop only for the fame and money, not for the love. Drake is too busy sucking corporate cock...
Anonymous said…
Only youngster who dnt knw shit bout REAL hip hop are on Drake dick...yea he make cute songs but he ain't a rapper...#whomad??? Common ate his ass up and Drake is pie...bottom line...fuck them number...shit Gucci Mane & Waka Flocka do numbers and they trask...all numbers mean is y'all young asses is goin out buying Drakes R&B albums...anything with substance that ain't bout ass shakin, dick suckin,money throwin,lean sippin,weed smokin...y'all call wack....read sumin bitches
Anonymous said…
Honestly, deciding to refrain from the drama rather than to keep it going is what a MAN is about. Drake is smart, he lets his album sales do his talking.
Anonymous said…
Common iz a legend but watz Tha point of goin afta drake, there isn't one at all so drake keep doin numbaz and bein yu and common stop trynna get record salez.......Juz bein honest
Anonymous said…
Common can say what he wants but at tha end of the day has any of his albums made the numbers drake has.
Anonymous said…
All of you who r saying drake is a better because of his success should kill them selves for being so fuckin dumb Commom music has substance that man is down right a poet always been seprate from what the music industry is doing he a dying breed lets see if in ten years we hear anything from drake!!! OOh did I mention all drake fans should go kill them selves!!!!
Anonymous said…
It proves ppl are ignorant and hate on anyone that is more successful.Who the hell is common? seriously wtf has he EVER done to make anyone think he can "destroy" drake or say that he's a fuk'n "legend" everyone is a sellout when they make tons of money..I guarantee everyone of you fake mother fucka's would say the same thing about common as your saying about drake now if he blew up as much.Now check yourself and figure out who the real sellout is.
Drake soft as baby thighs...he dont want that kinda problem...all u ppl screaming drake success can eat shit cuz common has success too but more importantly he has the respect of some of the greatest MCs in the game cuz he put in work (i.e. The Bitch In You), Drake cant say he got respect from any damn body cuz he aint earned it....my advice to you Drizzy, put the T-Pain starter kit down and get into some hip-hop nigga....
Anonymous said…
the same people saying drake is better because he sells more are the same FOOLS who know NOTHING about hip hop...please sit all the way down with ya'll brain washed asses...common has and will always be that dude!!!
TheHotCommodity said…
That's the problem with these new rappers....they have no clue what real music, real hip hop and real is in general. Common is beyond the definition of hip hop and lil Drake needs to realize he will NEVER be able to be comparable to Common. That is all, gdngt
Anonymous said…
selling shouldnt show whose the better artist, vanilla ice sold millions of records, do you prefer him over, well..anyone? Common makes hip hop. drake was hyped to be "The Savior" of hip hop and it didnt happen hes just another Fad rapper like lil wayne and the direction Kanye took. Common never sold his self out, and his career has had longevity and sucess. judging from the lyricist side. Common is the better MC
Anonymous said…
Common Bro come on...why the Beef? Too old for all dat! You two can NOT be compared together...y'all both got ur own unique styles.
I love Common but I'M IN LOVE WIT DRAKE...Listen to him daily! Common u was on to once, now its Drake's turn...I wouldn't respond to childish behaviour either! He just wanna b SUCCESSFUL!!! and that he is...now LEAVE MY HUBBY ALONE Common!!
Anonymous said…
Real talk, Drake does not want to see Common.
Anonymous said…
The same ppl that say drake has no respect of real MC's are the same ppl who are number one fans of weezy..lmfao fuk'n idiots.
Anonymous said…
I agree Drake is going to sell more than Common.. Drake is commerical...but lyrically he aint touching Common.. I swear ppl nowadays confuse punchlines with being lyrical and thought provoking...
Anonymous said…
DRAKE A BITCH
Anonymous said…
They both are good rappers but drake is more succesfull and common is more brave
Anonymous said…
Alot if these people talking about drakes sales and shot need to really listen to hip hop and not pop via that's what drake is he's coo and all but read ghostface killah's top 10 softest rapper first! Drake a pussy from Toronto he got bars every once and a while but common is a good reason why hip hop is still alive to today. Dissing him would be like dissing method man or something. just cus you got sales doesn't mean you it bars!! Believe that!
Anonymous said…
Look here there are alot of rappers and song writer that's better than drake. Ppl tend to forget that drake makes money becuz he is a younger artist in a era where the youth don't know about real hip hop. Who ever sound good to majority will sell platinum. The ppl really buying drakes singing album is majority kids. Common is a lyricist half the ppl thinking drake is the shit don't know what that mean. A legend like common will never be forgotten. Anyway drake sounds like lil Wayne anyway the same flow and all. How can u be brain washed by these antics, drake is a singer not a wrapper. If BIG and PAC was alive drake wouldn't exist. Common will exist though. Think about that
Anonymous said…
common iz wat u call a m.c. ...drake iz wat u call da gay rapper sweet ass
Anonymous said…
I love Drake but his success is only commercial...common is way better than Drake and He never sold out...
Anonymous said…
It's true that Common is a legend and Drake should not shoot back at him. However, what did Drake do in the first place to get dissed? He must be doing something right for a legend to diss him without provaction.
Anonymous said…
Drake knows his place and it's way beyond Common. Common is a good lyricist but he can't compare to Drake in sales and their styles are in completely different eras of hip hop. Why is Common even dissing Drake? Maybe for publicity. His album needs it anyway.
Anonymous said…
First off- to the person who said Common WASNT a legend in Hip Hip, you're an idiot. Common will never be a multi platinum artist because hes a conscience rapper (political hip hop). Hes a lyricist, Drake is a song writer. Hes an MC, Drake is a Rapper. I respect both of them, but Common would serve Drake up on a silver platter with assorted cheeses and ranch dressing. Im out- ::fade to black::
kdaman1971 said…
Don't equate being more popular as being a better lyricist drake had a ways to go before he can be prepared to common. The same da@n thing happen when krs1 and Nelly had beef. Now Nelly was hot and krs1 was not. Now who's the better rapper between them?......case closed....
Anonymous said…
Drake knows he will get destroyed by common lyrically. so it's best the he back off. drake has nothing on common lyrically!
Anonymous said…
To say Drake is hip hop is fucking ridiculous! This fag does POP music for people who know nothing about production, lyrics or substance. Drake taps about the same dumb shit, and drops no real knowledge or substance. Not only is Common a legend he is an MC! And only real hip hop heads know what a fucking MC is! You fake niggas have no idea about the culture! Bunch of dumb ass followers, none of you are original! All the rappers of your generation have done nothing new or forward thinking.
Anonymous said…
the person who said common isnt a legend and shit is a fucking idiot lol u have no clue what your talking about. do u even know how long common has been in the game? smh
Anonymous said…
y does it matter ..... u can't beat a legend with new shit.... Common has way to much ammunition to work with... but in all actuality .... This arguement don't even exist cause Common won they game completely totally and 100% when he came out with USED TO LOVE HER.... That set the bars for everyone else that came AFTER!!!!
Anonymous said…
all u screamin beef and drake better know his place and common will eat drake sound as dumb as the sweet track itself. its all music. common wanna battle and thats as far as it goes. repect to em both but common lost points on that one
Anonymous said…
Lmao. Drake against Common. Please Common would destroy him lyrically because he's intelligent as hell. Aubrey...oops I mean Drake "freestylin" off a blackberry? May the hip hop gods smack the hell outta him. Just because ur makin money, doesn't make u successful. Longevity is everything. Common can still sellout a venue. Will people be buying Drake 10 yrs from now? Yea, ask the others that were hot way back when and are crackheads now.
Anonymous said…
I don't think most of ya'll understand that battling is a part of hip hop Drake said i'm the greatest and Common wants him to prove it by battling.Battling is strickly on the m i c and beef is personal
Anonymous said…
Whats a common? A nobody...who's album went platinum? Uh Drakes...common is a wash-up. Yall is funny tho but ima let the numbers speak for themselves so who's album went platinum? Drakes. Hahahaha had to laugh at that one.
LeleLove13 said…
Not even! Okae yea, yea Common is great and all don't get me wrong but don't be getting all stupid over some tweet. Common said it him self he took a shoot at Drake, and yea Drake tweeted some mess back... but he did take it down. Not cause hes a punk! (He don't need to prove nothing) He took it down cause he had a slip up. Talking bout 'know your place, Drake.'<-Lol:)Dude what you talking bout! "Diss me and you'll never hear a reply for it." -word is bond!!<3
Anonymous said…
Please the lil kids postimg that Drake will destroy common just showed their ignorance. Drake is young in the head all he knows about is money bitches, common is a deep thinker an a real living legend. Real shit how much you guys wanna bet drakes bought a common cd? Thinly commons bought one as a fan? Don't think so!
Anonymous said…
For that anonymous who said Common has no bars, they must not know HIP HOP and needs to quit dick riding. Common a mothufucken vet he would murder drake lyrically!! Drake a youngster Common a Beast real talk!!
Anonymous said…
Why are you guys worrying about them they getting money at the end of the day , you guys need too start worrying about yourself n SHUTUP deadass ! !
Anonymous said…
Wow really drake been in the industry under 5 years, "new age artist" hip hop is not the same its a fuck ton of genres inside of one u have different types of artist and different types of listeners... Common has been in the industry twice as long as drake how can u say he hadnt had the success and why everyone dick ridin step yo game up and tell me when you produce traks that reach to the many... Music isnt whos better its about comming together and enjoyment its about the story the melody every one has fuxked a grl and u can relate to drake shit only a few dare to dream hints "common"
Anonymous said…
Why is everyone comparing an R&B singer to a hip hop veteran??
Anonymous said…
low key wasnt very classy of common to target drake like that..we expect higher things out of the chi- town legend.. i mean drake is "sweet" tho.. but this hip hop world we live in now belongs to people like drake.. but a legend vs a rising fresh kid with a major back up crew would be interesting to watch..
Anonymous said…
So many uneducated people here,I usually don't reply but...people are coming at Drake because of his fame and success. "Waaah! Drake isn't underground, he's not real hip hop! Waah!" Tell me what real hip hop is then. Please, enlighten me. Have you heard his albums? He talks about REAL events in his life. Yea, everyone spits about random stuff sometimes, but thats what hip hop is. EXPRESSION. So don't give me this underground bullshit because NONE OF YOU ARE ARTISTS YOURSELVES. This should be the last comment. /DONE
Anonymous said…
First off from jump, Drake took a shot at veteran MC'S. Yes he should know his place and respect who opened the door for his ass. Common came with it. Yeah Drake is popular with wack ass music, all you talking about how good he is LISTEN to his songs he says the same thing over and over. He is POP not Hip Hop. Common is pure Hip Hop. A veteran tired of the garbage filling the airways these days.( and yes I said garbage!) Learn what real lyrical skill is and then come back and talk!
Anonymous said…
Platinum these days simply means that you can manage to get teeny boppers to like your music.
Anonymous said…
First off Drake's "music" is straight GARBAGE! SECOND HES VOICE ERKS THE HELL OUT OF ME!!! Shut that congested nasally sounding dude up! Lastly Common is and will always be valid in the world of TRUE HIP HOP. Cause he flows about relavent social issuses, not about what he got and what YOU DONT :-/
Stupid asses how you gonna pay for a song with a mothafucka bragging about what he got and dont SMH FOH! Reord sales dont mean you put out good music, it just means people will buy anything. Including other peoples trash :-/
Anonymous said…
To everyone sayin' Common hasn't had the success Drake's had... lets see if Drake's still relevant 20 years from now (doubt it). so until that day comes go sit down somewhere.
Anonymous said…
Drake is not now,nor will he ever be the same caliber as Common. Reaching platinum status is one thing,but Common is a living legend. Learn the difference between rap and hip-hop btw.
Anonymous said…
First of all...Drake and Common are 2 completely different types of artists...Common is REAL...Drake is studio made...Comparing numbers is simply idiotic! MC Hammer, Vanilla Ice and Sir Mix-A-Lot made millions and were WACK...Drake has catchy hooks and nice beats, but Common is a lyricist! No comaprison!
Anonymous said…
ALotta of u are so effin dumb. Drake is a fake azz wannabe. REad up on him. It is a proven fact that garbage sells. Drake and the rest of the bubble gum rappers are not MCs! Get educated before you run your mouth. ONce again, garbage sells. Sadly, true rap does not. You fools think hooks, one liners, and beats are what makes a hot song. WHat about the lyrics, use of metaphors, multi syllable rhyming, flow, etc????? The best rap is the kind where u have to hit rewind several times to understand what the artist is saying.
Anonymous said…
it dont matter all this beef shit is garbage prove people wrong with success and not words
Anonymous said…
Drake is fukin garbage 100% common is like a king compared to wheelchair jimmy, remember y'all he ain't shit in hip hop he's more a pop singing tool.. Commons album IMO did way better then take care but that's just me...

MCSHAN
Anonymous said…
Yo hip hop is not just about numbers kiddies sorry to burst ur drake bubble but hip hop is about the lyrics and drake has no lyrics his lyrics consist of pussy shit that true mother fucking hip hop heads listen to I much rather see drake break his back and I'll Wayne change his style and return to what he use to do instead he wears ugz for fuck sake........ Drake is no where close to common look at westside connection.... Fucking common ruined their career n that's gangsta rap that westside connection was spitting and yeah they don't exist no more neither would drake if he took more jabs at common the ledgend drake is a sophomore and common is a old school king so watch how u talk about hip hop ledgends... And if u consider drake a ledgend at this moment in his career then ur all fucking pathetic children..... I rather put on biggie PAC big l n so many more before I ever turn on a drake song haha bitches
Anonymous said…
hahahaha! Drakes softer than a stuffed poler bears toenails. dont get it twisted... Common is a Legend, Drakes whats hot right now... nuff said. nothn hard about Drake, so why he guna start actn? maybe Common can get him a role in his next movie as a hard dude... YOLO BACK IN CANADA FOOL!
WorldBeater Will said…
Album sales have never factored into hip hop Greatness. ex: Vanilla Ice sold much more than Rakim, EPMD, & Kool G. Rap. ps.- disqualify yourself from this discussion if U don't know these MC's.
Anonymous said…
You mufuckas claiming Drake has bars for Common are crazy! Common would beast on Drake! Album sales don't mean you're a dope emcee, it just means you're sucking the right dicks!
midwestfucktoronto said…
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dzrfTYoVKxI lmfao drake killed himself. all you lames talkin like drake can rap need to listen to this. natho dropped it on youtube like a week ago. little retarded jimmy from degrassi in a wheelchair kissing on weezy, talkin bout weezy is his boyfriend and he be layin up on j.cole's chest in bed callin him daddy. lmfao
crazy Lloyd/6 said…
Tip said, "in order to understand my trail of thoughts, you have to put yourself in my position. You can't expect me to think like you coz my life ain't like yours". Drizzy and lil dude Common do a completely different kind of rap and for lil dude to talk on Drizzy is just plain attention seeking with the new album dropping, which he got!

Popular Posts